قاسمی: داخلی سازی كالاهای وارداتی از اولویت های اصلی وزارت نفت است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی در سومین جلسه شورای عالی صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت كه در محل دفتر انجمن نفت ایران برگزار شد، تصریح كرد: در شرایط كنونی جای هیچ تردیدی برای گرایش بیشتر به سمت سازندگان داخلی وجود ندارد، ضمن آنكه در چند دهه گذشته هزینه های زیادی برای احداث زیرساخت های صنعت نفت در بخش های مختلف انجام شده است.

به گزارش شبكه اطلاع رسانی نفت وانرژی، به صرفه بودن، سرعت و كیفیت سه موضوعی بود كه قاسمی در فرآیند بومی سازی، تولید كالا و تجهیزات داخلی مورد استفاده در صنعت نفت مورد تاكید قرار داد و گفت: در مسیر خودكفایی صنعت نفت باید به توانمندی شركت های ایرانی اعتماد كرد، حتی اگر كیفیت برخی كالاهای تولید داخل نسبت به كالاهای وارداتی از كشورهای غربی كمی پایین تر باشد.

وی با تاكید بر این كه هم اكنون بخش عمده ای از تاسیسات نصب شده در پروژه های جدید صنعت نفت با استفاده از توانمندی های شركت های داخلی تولید می شود، گفت: زیرساخت های لازم برای تولید كالاهای وارداتی در داخل كشور موجود است.

وزیر نفت داخلی سازی و خودكفایی ایران در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش را از اصلی ترین محورهای صنعت نفت اعلام و تصریح كرد: باید به سمت نمونه سازی كالاهای وارداتی مورد نیاز و حیاتی در این صنعت برویم و در این مسیر وجود سیستم یكپارچه صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات در كشور ضروری است.

قاسمی افزود: مسیر دریافت گواهینامه كیفیت از سوی شركت های داخلی بایستی كاملا شفاف و آسان باشد تا این شركت ها در كمترین زمان ممكن بدون هیچ مشكلی بتوانند این گواهینامه را دریافت كنند، ضمن آنكه همكاری شركت های زیرمجموعه وزارت نفت در این امر با شركت های داخلی تولید كننده تجهیزات ضروری است.

وی خطاب به اعضای شورای عالی صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات حاضر در این جلسه گفت: برای توجیه هر چه زودتر و بهتر سازندگان تجهیزات داخلی از چگونگی دریافت این گواهینامه بهتر است این شورا از آنها دعوت و جلسه های مشتركی را برگزار كنند؛ چراكه وجود این گواهینامه در كالاهای ساخت داخل مسیر را برای همكاری هرچه بیشتر هموار می كند.

وزیر نفت با بیان كه در بومی سازی كالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت نباید كار را از نقطه صفر شروع كنیم و بایستی از دانش روز جهانی بهره گرفت، گفت: كالاها و تجهیزاتی كه هم اكنون در كشور تولید و استفاده می شود، هیچ گونه مشكلی از نظر كیفیت ندارند، و بایستی برای آنها گواهینامه كیفیت صادر شود و این تجهیزات دیگر نیازی به بررسی دوباره از نظر كیفی و كمی ندارند.

این عضو دولت دهم ادامه داد: وقتی كالایی در یكی از شركت های زیرمجموعه صنعت نفت به كارگرفته شده و گواهینامه كیفیت آن شركت را دریافت كرده است دلیلی ندارد كه برای استفاده دیگر شركت ها دوباره مسیر طولانی دریافت گواهینامه طی شود.

قاسمی تاكید كرد: صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات برای صنعت نفت اقدامی بنیادی و اساسی به شمار می رود؛ از این رو همه صنعت نفت باید با همكاری یكدیگر این اقدام مهم را به نتیجه برسانند.

وی با تاكید بر ضرورت توجه بیشتر به صنعت نفت با توجه به نیاز كشور به این صنعت، افزود: امیدواریم سیستم صدور گواهینامه كیفیت كالا و تجهیزات در صنعت نفت در یك برنامه زمان بندی مشخص به نتیجه برسد.

وی با اشاره به مشاركت انجمن نفت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت برای راه اندازی سیستم یكپارچه صدور گواهینامه گفت: این دو نهاد دو بازوی علمی خوب صنعت نفت به شمار می روند اما برای افزایش كیفیت بیشتر باید در این مسیر از همه توان علمی كشور همچون قطب های دانشگاهی بهره گرفت.

اقتصام**9189**1647





:: برچسب‌ها: سرگرمی , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: